Структура методичної роботи
СТРУКТУРА
МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
ВІЛЬШАНСЬКОГО
ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
НА 2016-2017
НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З
метою успішного виконання Закону України „Про позашкільну освіту”,
реалізації національної доктрини розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті,
оновлення позашкільної освіти та успішної реалізації навчальних програм,
забезпечення умов для підвищення майстерності кожного педагога, досягнення
оптимальних результатів навчально-виховного процесу з урахуванням
методологічних засад, особистісно-орієнтованого навчання і виховання, працюючи
над вирішенням наступної проблеми: «Використання
інноваційних технологій навчання і виховання, як засіб підвищення навчально –
виховного процесу»
Завдання методичної роботи:
- всебічне інформування педагогів
про сучасні наукові педагогічні досягнення;
- створення належних умов з метою
сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів через розвиток у
них творчого потенціалу;
- формування бажання працювати
по-новому;
- оволодіння змістом та методикою
інноваційних педагогічних технологій;
- трансформація наукових ідей у
педагогічну практику;
- освоєння технологій розробки та
застосування педагогічних інновацій;
- моніторинг готовності керівника
гуртка до використання інновацій;
- вивчення, узагальнення,
поширення перспективного педагогічного досвіду, матеріали виставок
педагогічних ідей і знахідок;
- сприяння соціалізації педагогів
і учнів в умовах інформаційного суспільства;
- формування індивідуального
стилю діяльності педагогів.
Інформаційно-методичне забезпечення діяльності в
позашкільному закладі.
Важливим фактором підвищення кваліфікації педагогів від рівня якої залежить
удосконалення навчально-виховного процесу в закладі є методична робота. Саме
вона забезпечує безперервний, системний характер науково-методичної роботи,
безпосередньо пов’язаної з проблемами, над якими працюють педагоги, ходом і
результатами якого є навчально-виховний процес. Дає можливість організаторам
глибоко, впродовж певного часу вивчати діяльність їхньої роботи та паростки перспективного
педагогічного досвіду.
Відповідно до Закону України "Про позашкільну освіту” на виконання річного
плану та структури методичної роботи закладу, на основі проведеного анкетування
та аналізу діагностичних карток педагогів та з метою продовження
науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, запровадження сучасних
інноваційних технологій, з метою підвищення професійної майстерності педагогів,
здійснення ґрунтовного аналізу діяльності педагогічного колективу, визначальною
науково-методичною проблемою над якою працюють педагоги закладу є «Використання інноваційних технологій навчання і
виховання, як засіб підвищення навчально-виховного процесу».
У
рамках роботи над науково-методичною проблемою в закладі організована
діяльність таких форм роботи:
Науково-методична
підготовка педагогічних працівників закладу:
- адресний семінар;
- робота з методичної проблеми;
- засідання динамічної групи;
- методичне об’єднання керівників гуртків
Наукове забезпечення через засоби педагогічної інформації:
- методичні рекомендації, методична скарбничка, методична скринька;
- експрес-інформації «Нові
методичні видання»;
- консульпункт для керівників
гуртків закладу «Шлях до майстерності»;
- інструктивно-методичні наради.
Психологічна освіта педагогів:
- психолого-педагогічні семінари;
- тренінгові заняття;
- індивідуальні консультації.
Науково-дослідницька робота:
- науково-досдіницька робота
керівників гуртків;
Робота з молодими педагогами:
- наставництво;
- індивідуальні консультації;
- «майстер-клас»;
Основні творчі заходи:
- Творча група;
- «Методичний дайджест» (захист-презентація творчих
проектів гурткової роботи);
- «Майстер-клас».
Пріоритетними напрямами науково-методичної роботи в закладі є:
- запровадження сучасних
особистісно-орієнтованих форм і методів організації педагогічного процесу,
ІКТ;
- системний аналіз змісту, форм і
методів навчально-виховного процесу;
- впровадження наукових ідей у
педагогічну практику;
- науково-методичне забезпечення
розвитку гурткової роботи;
- розробка сучасних навчальних
програм, посібників;
- сприяння створенню оптимальних
умов для інтелектуального розвитку кожної дитини як особистості, виявлення
і розвиток її здібностей з урахуванням її вікових особливостей;
- вивчення та узагальнення
педагогічного досвіду керівників гуртків закладу;
- сприяння соціалізації педагогів
та учнів в умовах інформаційного суспільства.
При цьому значна увага приділяється різним формам роботи:
- індивідуальним,
- груповим,
- колективним.
Організована
діяльність основних заходів науково-методичної роботи в закладі:
1. засідання методичного об’єднання керівників гуртків;
2. інструктивно-методичні наради;
3. засідання динамічної творчої групи «Болгари і наш край»;
4. адресний семінар з питання «Організація
роботи керівника гуртка з розвитку та підтримки творчого потенціалу гуртківця»;
5. індивідуальні та групові
консультації;
6. наставництво;
7. круглий стіл «Професійний портрет
педагога»;
8. творчі звіти керівників гуртків з
самоосвітньої роботи;
9. організація роботи з молодими
педагогами;
10.
організація роботи школи
педмайстерності.
Значна увага в закладі приділяється участі педагогів в
основних творчих заходах:
- тиждень педагогічної
майстерності;
- виставка-презентація
педагогічних посібників;
- заочний конкурс творчих занять
гуртків у закладі;
- відкриті заняття гуртків у
закладі;
- участь в інтернет-конференціях;
- творчі портрети гуртків, студій
закладу;
- участь у педагогічних фахових
конкурсах;
- висвітлення матеріалів з
досвіду роботи в засобах масової інформації;
- участь у методичних конкурсах «Портфоліо в позашкільному закладі»,
«Творчий позашкільний заклад – творчий керівник – творча дитина»
В
методкабінеті закладу створено інформаційний банк даних:
1. Обдарована дитина (який містить
інформацію про обдарованих дітей, відомості про переможців районних, обласних
та Всеукраїнських оглядів-конкурсів, виставок, заходів);
2. Банк діяльності навчально-виховного
процесу в позашкільному закладі (в якому знаходяться матеріали на
електронних носіях проведення: засідань динамічних груп, відкритих занять,
творчих портретів гуртків та творчих звітів закладу, творчих звітів педагогів
над методичною темою);
3. Методичні рекомендації з питань
діагностики закладу (методичні розробки, пам’ятки з питань навчально-виховного
процесу в закладі);
4. Банк шляхів оновлення сучасного
гурткового заняття (методика проведення гурткових занять в позашкільному
закладі на сучасному рівні);
5. Проектна діяльність гурткової роботи
в позашкільному закладі.
6. Сучасне гурткове заняття «Яким йому
бути?»;
В методкабінеті ЦДЮТ оформлені матеріали:
- «Самоосвіта-найважливіша умова
підвищення рівня фахової майстерності»;
- З досвіду роботи методиста
«Організація методичної роботи у Вільшанському ЦДЮТ»
- «На допомогу молодому педагогу»;
- Методична допомога керівникам гуртків.
Розміщені
наглядно-інформаційні куточки:
- Атестаційний куточок;
- Методичний вісник;
- Організаційно-масова робота;
- На допомогу керівнику гуртка.
В наявності нормативно-правова база, навчальні програми відповідно до напрямків
роботи гуртків, студій. Ведеться вся необхідна ділова документація.
Науково-методичну роботу в закладі координує методист
Радова Т.В.
* * * * *
Характерною ознакою методичної діяльності є постійний пошук шляхів та засобів
удосконалення структури і змісту навчально-методичного забезпечення навчально-виховного
процесу
Основними
завдання методичної роботи є:
- спрямувати зміст форм
методичної роботи на виконання Закону України «Про освіту», Національної
доктрини розвитку освіти України, Закону України «Про позашкільну освіту»;
- сприяти саморозвитку педагога;
- забезпечити реалізацію особистісно зорієнтованих технологій, інтерактивних технологій навчання й виховання в усіх елементах структури педагогічного процесу
Окрім, методичної роботи з
педагогами, значна увага приділяється роботі з учнівською молоддю. Так, на базі
ЦДЮТ було організовано роботу «Школи лідерів учнівського
самоврядування району» з числа
активістів загальноосвітніх та
позашкільного навчального закладу. Метою створення такої «Школи» було
включення молоді у громадське життя району, оволодіння відповідними
самоуправлінськими вміннями і навичками, формування особистості з глибоко усвідомленою
громадською позицією.
При закладі продовжує свою
роботу районний координаційний Центр національно-патріотичного виховання дітей
та молоді, керівником якого є методист закладу Радова Тетяна Валентинівна,
відповідно розпорядження голови Вільшанської райдержадміністрації від 15 грудня
2015 року. Робота Центру спрямована на утвердження патріотизму, духовності,
моральності, громадянської активності та формування загальнолюдських цінностей
у молодого покоління, здатного забезпечити вирішення завдань щодо консолідації
суспільства, підтримання суспільної та економічної стабільності, зміцнення
єдності України.
Комментарии
Отправить комментарий