Національно-патріотичне виховання

Похожее изображение

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді

     Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність закладу щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
     Мета патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
- утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
- виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
- підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя;
- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
- культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;
- формування мовленнєвої культури;
- спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.

dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4860/1/Kravhenko1.pdf

Актуальність національно-патріотичного виховання  в сучасному вимірі 

     Системна розбудова освіти на сучасному етапі внесла кардинальні зміни в концептуальні підходи та парадигму навчання й виховання учнів.  Розвиток сучасної системи освіти передбачає її переорієнтацію в навчанні й вихованні дітей, побудови суб’єкт-суб’єктних взаємин, доброзичливого і толерантного ставлення один до одного, впровадження принципів демократизації і гуманітаризації, застосування особистісно-розвивальної методології та відповідних інноваційних методик.  Державотворчі процеси, що відбуваються в незалежній Україні протягом останніх років зумовлюють необхідність виховання національно свідомих громадян, справжніх патріотів, відданих Вітчизні, готових до захисту її кордонів та плідної праці. Стрижнем системи виховання у Вільшанському центрі дитячої та юнацької творчотсі є національна ідея, яка відіграє роль консолідуючого фактора в становленні молодого покоління, формування у нього активної громадянської позиції, відповідальності за народ, країну.  Інтеграційні процеси, що відбуваються в Україні, пробудження громадянської і громадської ініціативи, виникнення різних громадських рухів, розповсюдження волонтерської діяльності зумовили те, що стрижнем у сучасному виховному процесі позашкільних навчальних закладів залишається громадянське та національно-патріотичне виховання, які тісно взаємопов’язані між собою. Це пріоритетні напрямки національної системи виховання, які передбачають формування патріотичних почуттів, любові до свого народу, глибокого розуміння громадянського обов’язку, готовності відстоювати державні інтереси Батьківщини.  До їх засобів належать: рідна мова, героїчне минуле держави, вітчизняна історія, історія сучасності, українська література, культурно-духовна спадщина націй та народностей, духовні обереги тощо. Для повного осмислення проблематики національно-патріотичного виховання варто здійснити аналіз досліджень і публікацій. Вихованню у дітей і молоді патріотизму надавали першочергового значення корифеї вітчизняної педагогіки Г.Ващенко, О.Духнович,  І.Огієнко, С.Русова, Я.Ряппо, Г.Сковорода, В.Сухомлинський, К.Ушинський та інші. Проблему формування в учнів патріотичних почуттів, національної самосвідомості розглядали в контексті загального процесу виховання молодого покоління українські дослідники І.Бех,
Т.Бондаренко, В.Борисов, О.Вишневський, В.Павленко,  В.Кузь, Т.Гавлітіна, О.Киричук, О.Коркишко, Ю.Руденко, М.Стельмахович, Б.Ступарик. Слід звернути увагу на те, що проблема патріотичного виховання учнівської молоді ґрунтовно розкрита в кандидатських дисертаціях українських вчених, які концентрували дослідницьку увагу на специфіці впливу навчального матеріалу, прояву патріотизму в старшокласників у позанавчальній виховній діяльності, у роботі з вихованцями в умовах позашкільних  навчальних закладів. Узагальнюючи дослідження філософів, психологів й педагогів слід зауважити про відсутність єдиного підходу до проблеми, що розглядається. Аналіз публікацій дає можливість стверджувати про сутність поняття патріотизм як стійкого соціально-психологічного утворення, складну інтегральну якість особистості, яка характеризується ціннісним ставленням до Батьківщини в органічній єдності національно-етнічних та національно-громадянських аспектів та проявляється в культуротворчій діяльності.  Зауважую, що на сучасному етапі проблема національно-патріотичного виховання не тільки глибоко розглядається науковцями та відомими педагогами в галузі виховання, але є важливим аспектом державної політики. Даний напрям виховуючої діяльності завжди був пріоритетним та обумовлений рядом нормативно-правових документів різного рівня. Варто ще раз підкреслити важливість таких державних актів:   Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки;  Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді;  Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді;  Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Розглядаючи актуальність національно-патріотичного виховання в сучасному вимірі, слід ще раз окреслити основні завдання, які стоять перед державними установами, освітою, громадськістю:  забезпечення сприятливих умов для формування національних та патріотичних цінностей особистості;   виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки: Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;  сприяння отриманню молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;  формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;   відновлення і вшанування національної пам'яті;   утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в історії держави, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України;   формування психологічної та фізичної готовності молоді, до виконання громадянського та конституційного обов'язку;   підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;  забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого вік у, турбота про молодших та людей з особливими потребами;  консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо національно-патріотичного виховання;  сприяння діяльності установ, навчальних закладів, організацій, клубів та осередків громадської активності, спрямованих на патріотичне виховання молоді;  створення умов для посилення патріотичної спрямованості телерадіомовлення та інших засобів масової інформації при висвітленні подій та явищ суспільного життя.

http://lisschool9.ucoz.ru/publ/metodichna_storinka/vikhovna_robota/nacionalno_patriotichne_vikhovannja_u_suchasnij_shkoli/21-1-0-37

Картинки по запросу національно-патріотичне виховання









«Без будь-кого з нас Батьківщна може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо»
 «Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції»
(В.О. Сухомлинський) 
Картинки по запросу національно-патріотичне виховання

Основними напрямами патріотичного виховання є:

формування уявлень про сім’ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.  
Особистісні якості та риси характеру,

притаманні свідомому громадянину й патріоту

·         повага до батьків, свого ро­доводу, традицій та історії рідного народу;
·         пра­цьовитість;
·         висока художньо-естетична культура;
·         патріотична самосвідомість та громадянська від­повідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
·         повага до Конституції, законів Української держави;
·         досконале знання державної мови. 
Завдання патріотичного виховання 
·         Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї, дитячогосадка, міста)
·         Почуття власної гідності, як представників свого народу 
·         Виховання любові, поваги до своїх національних особливостей
·         Формування духовно-моральних взаємин
·         Формування любові до культурного спадку свого народу
·         Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей


План заходів Вільшанського ЦДЮТ  на виконання національно-патріотичного виховання на другий семестр 2017 року
№ з/п
Вид діяльності
Дата проведення
Відповідальні
1
Надання методичної допомоги керівникам гуртків з національно-патріотичного виховання
постійно
Адміністрація закладу
2
Провести тематичні заходи, спрямовані на увічнення безсмертного подвигу народу у другій світовій війні 1941-1945 років, за участю представників ветеранських організацій, учасників бойових дій
травень
педагог – організатор, керівники гуртків
3
Провести  етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)
травень
Керівник туристичного гуртка Трешко Т.Ю.
4
Провести  флешмоб, спрямований на популяризацію патріотичного виховання молоді
квітень
Педагог – організатор, керівники гуртків
5
Провести  фестиваль героїко-патріотичної пісні «Солдати миру»
травень
Педагог– організатор,
Площук А.М.
6
Провести показ презентації «Формування соціального досвіду вихованців на основі патріотичного та морального виховання
березень
Соціальний педагог
 Насальська В.В.
7
Організувати та провести змагання і турнір з тайского боксу
лютий
Керівник гуртка тайский бокс
Тарица С.П.
8
Організувати проведення науково-практичної конференції з питань військово-патріотичного виховання із залученням представників громадських військово-патріотичних організацій за участю представників місцевих органів виконавчої влади
травень
Адміністрація закладу
9
Організувати та провести тематичні зустрічі військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань із лідерами учнівського самоврядування з метою пропаганди військової служби
квітень
Методист
Радова Т.В.


План заходів методиста Вільшанського центру дитячої та юнацької творчості для організації та проведення місячника національно-патріотичного виховання на березень 2017 року

Дата
проведення
Тема
заходу
Форма
проведення
Виконавці, партнери, залучені особи
Місце проведення
2.03.2017
«Неперервна освіта дорослих – фундамент усвідомлення національних цінностей українського народу в умовах глобалізаційних процесів»
Педагогічні читання
Педагогічні працівники закладу
Методичний кабінет
3.03.2017
Тренінгові заняття з питань виховання громадянина – патріота для педагогічних працівників Вільшанського ЦДЮТ «Сучасні методи і технології національно-патріотичного виховання»
Методичний семінар у формі тренінгу
Педагогічні працівники закладу
Методичний кабінет
7.03.2017
«Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо»
Літературно-музична композиція за творами українських дитячих письменників і композиторів
Педагог-організатор, вихованці молодшої вікової категорії
Зал
 9.03.2017
 «Байкар і педагог» до 190-річчя від дня народження Л.І.Глібова
 Інформаційна година
 Педагог-організатор, керівники гуртків для середньої вікової категорії
 Зал
 10.03.2017
 Шевченківські дні у позашкільному закладі
 Виховні години, бесіди
 Керівники гуртків, вихованці закладу
 Кабінети гурткової роботи
14.03.2017
«Минуле, теперішнє та майбутнє у вчинках та діяннях українців»
Тематична виховна година
Педагог-організатор, вихованці середнього шкільного віку
Зал
16.03.2017
Спрямування роботи на забезпечення співробітництва закладу і сім’ї у формуванні особистості громадянина
Конкурс рукописних матеріалів з національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Керівники гуртків
Методичний кабінет

17.03.2017
Збір лідерів учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів району
Сесія районного парламенту дітей
Старша вікова категорія
Сесійна зала районної ради
21.03.2017
Проведення літературного вечора з нагоди Всесвітнього дня поезії
Флеш-моб патріотичного читання
Педагоги закладу, вихованці
Зал
 23.03.2017
 «Моя Вільшанка»
 Виставка фотографій, організація музейних експозицій
 Педагоги закладу, вихованці
 Виставкова зала
24.03.2017
«Майбутнє України»
Виставка стіннівок
Вихованці старшої вікової категорії
Виставкова зала
27.03.2017
Підтримка ініціативи молодіжних організацій і співпраця з ними
Конференція
Педагоги закладу, вихованці старшого шкільного віку, молодіжні громадські організації, районний координаційний центр національно-патріотичного виховання
Зал
28.03.2017
«Пізнай свою історію – вона єднає»
Святковий концерт-конкурс
 Педагог-організатор для дітей переселенців із зони АТО
Зал
29.03.2017
«Світ професій»
Міні-проект за участю батьків
Керівники гуртків, вихованці молодшого шкільного віку та батьки
Зал
30.03.2017
«Борімося – поборемо»
Урок мужності і милосердя
Адміністрація, педагогічні працівники, вихованці середнього та старшого шкільного віку, залучення учасників бойових дій на Сході України, представників волонтерських організацій, запрошення психологів
Зал закладу
31.03.2017
«Моя Батьківщина – Україна»
Фестиваль патріотичної пісні
Усі освітні заклади району, запрошені державні установи, жителі району
Будинок культури

Пам΄ятка батькам

Ми живемо в найкращій країні.

Якщо ви щиро бажаєте виростити дитину патріотом, не кажіть при ній погано про ту країну, де ви живете. Адже Батьківщину, як і батьків, не вибирають. І повірте,як би вам не здавалося, що десь краще, це не зовсім правда. У кожній країні є свої проблеми, свої труднощі і з екрана телевізора нам їх ніхто не показує. Всі хочуть , щоб про них думали тільки добре .Тому не допускайте при дитині вираження великого невдоволення про вашу Батьківщину, говоріть більше позитивного. Але в той же час не сильно прикрашайте ситуацію, вчіть дитину бути ще й реалістом .

Обов'язково подорожуйте.

Не потрібно відразу їхати за кордон, і в рідній країні є маса місць, від яких просто дух захоплює. Та й напевно ви ще не встигли скрізь побувати.Показуйте дитині на наочності всю красу і захоплюючу історію рідного краю.Пам'ятайте, що скоро ваша дитина стане зовсім дорослою, і зможе самостійно робити свої, вже дорослі висновки, і мати власну думку. І якщо з дитинства закласти маленьке зернятко патріотизму, воно потім зможе прорости.

 Більше позитиву .
Діти дуже чутливі до емоційного стану їх батьків. Якщо вам погано, то дитині теж буде не по собі. Тому, як би в житті не траплялося, намагайтеся налаштовувати себе на позитивну хвилю. Знаходьте позитив у будь-яких діях. Так ви не лише уникнете песимістичного настрою дитини, але так же навчите її легше справлятися з проблемами, не опускати руки ні за якої ситуації, і так само завжди знаходити чому радіти. Виховати патріота неможливо в атмосфері вічної проблеми, поганого настрою і відсутності віри в майбутнє.
Підтримуйте свою дитину.    
           При бажанні виховати патріота в сім'ї, головне підтримка . І мова йде про всебічну підтримку . Прагнення до патріотизму повинно бути не тільки у вас, але і у вашого близького оточення. Живучи в такій атмосфері, дитина в майбутньому буде намагатися відтворити її вже в своїй сім'ї. 
https://www.youtube.com/watch?v=TpKDE0eC_HE

Нормативна база

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Проблеми над якими працюють керівники гуртків Вільшанського ЦДЮТ

Самоаналіз заняття